Nyt fra Bryggeriforeningen

… er et blad med fokus på danske bryggerier, tapperier og hvad der rør sig inden for drikkevarebranchen. Bladet udgives tre gange om året.

Nyt fra Bryggeriforeningen 2020

Nyt fra Bryggeriforeningen 2019

Nyt fra Bryggeriforeningen 2018

April 2018: Færre danskere overskrider Sundhedsstyrelsens højrisikogrænser for alkoholforbrug. Bryggeriforeningen opfordrer til at fortsætte indsatsen for en ansvarlig alkoholkultur – især over for unge.

Nyt fra Bryggeriforeningen 2017

December 2017: Bred opbakning til at fjerne emballageafgiften. Omsider lykkedes at få fjernet afgiften på pantbelagt emballage. Det blev en realitet, da regeringspartierne blev enige med Dansk Folkeparti og Radikale Venstre om en erhvervspakke i november måned.

Oktober 2017: Et par øl hver anden dag mindsker risiko for sukkersyge. Drikker man øl eller andre former for alkohol hver anden dag, er det mindre sandsynligt, at man bliver ramt af diabetes. Det viser en ny, stor undersøgelse blandt 70.551 danskere.

Juni 2017: Sidste år betalte bryggerierne 238 mio. kr. for at indsamle og genanvende sine flasker og dåser gennem Dansk Retursystem. Det er penge, som vi betaler med glæde. Men når vi i dag samler stort set alle vores flasker og dåser ind og genbruger dem, hvorfor skal vi så dobbeltbeskattes?

Vil du modtage Nyt fra Bryggeriforeningen?

Nyt fra Bryggeriforeningen er et blad med fokus på danske bryggerier, tapperier og hvad der rør sig inden for drikkevarebranchen. Bladet udgives af Bryggeriforeningen tre gange om året. Her på siden kan du læse den aktuelle udgave og tidligere udgaver af bladet. Er du interesseret i modtage bladet, når det udkommer, er du meget velkommen til at kontakte os.