
Bryggeriforeningen
Faxehus
Gamle Carlsberg Vej 16
DK-1799 København V
CVR: 4892 3518
T: +45 3033 8511
Vækst med omtanke, respekt og omsorg
Øl, læskedrikke og kildevand er en vigtig del af dansk fødevareindustri. Med en global omsætning på knap 100 mia. kr. og en eksportandel på 50% bidrager danske bryggerier og tapperier væsentligt med vækst, der sikrer indtjening og arbejdspladser til Danmark.
Branchen er bevidst om, at denne vækst skal ske med tanke for danskernes sundhed, med respekt for miljømæssig bæredygtighed og med omsorg for medarbejdernes arbejdsmiljø.
Derfor har de danske bryggerier og tapperier disse ambitioner for 2030:
Alkoholreklamenævnets opgave er at behandle og afgøre klager vedrørende markedsføring af alkoholholdige drikkevarer i Danmark.
Læs mere her.
Læskedrikreklamenævnets opgave er at behandle og afgøre klager vedrørende markedsføring af læskedrikke i Danmark.
Læs mere her.
Alkoholpartnerskabet arbejder for en ansvarlig alkoholkultur i Danmark med fokus på at beskytte børn og unge samt bekæmpe alkoholmisbrug.
Læs mere her.
Som led i den danske klimaindsats har regeringen etableret 13 klimapartnerskaber med erhvervslivet. Bryggeriforeningen er partner i Klimapartnerskabet om Fødevarefremstilling og Landbrug.
Her samarbejder virksomheder, sundheds-ngo’er, myndigheder og brancheorganisationer om at gøre en forskel via innovation af sundere fødevarer til danskerne, så det sunde valg bliver det lette valg.
Medlemmerne er gået sammen om, at alle spiser sundere i fremtidens Danmark. Rådet ønsker at samle, sammentænke og koordinere tre programmer: Danskernes madvaner, Generation Sund og Måltider som velfærd.
En forebyggelsesindsats mod overvægt, som har til formål at øge tilgængeligheden af og efterspørgslen efter lidt mindre portioner og pakkestørrelser.
Bryggeriforeningen er tilsluttet kodeks om fødevarereklamer,.som er et frivilligt initiativ til ikke at reklamere for fødevarer med højt indhold af fedt, sukker og salt i medier til børn.