• Medlemslogin
Søg
Bryggeriforeningen
  • Nyheder
  • Drikkevarer
    • Øl
    • Læskedrik
    • Vand
  • Tal
    • Tal om drikkevarebranchen
    • Tal om øl
    • Tal om læskedrikke
    • Tal om vand
    • Tal om miljø & emballage
  • Ansvarlighed
  • For medlemmer
  • Foreningen
  • Kontakt
  • Click to open the search input field Click to open the search input field Søg
  • Menu Menu

Fødevarebranchen bakker op om Influentnævnet

Aktuelt

Forbundet for Influenter og Bloggere under Dansk Journalistforbund har i dag annonceret oprettelsen af et nævn med fokus på etiske retningslinjer blandt influenter. Fødevarebranchen støtter initiativet og er selv ved at afdække mulighederne for et influentcertifikat med særligt fokus på ansvarlig markedsføring.

Fødevarebranchen hilser med tilfredshed, at Forbundet for Influenter og Bloggere og Dansk Journalistforbund vil stå bag etableringen af et influentnævn.

Influentnævnet vil varetage en lang række etiske retningslinjer, herunder også ansvarlig markedsføring af fødevarer med et højt indhold af sukker, fedt og salt.

”Det er den helt rigtige måde at tage bedre hånd om ansvarlig markedsføring blandt influenter. Et velfungerende influentnævn kan blive et vigtigt redskab til at sikre gennemsigtighed og skærpe retningslinjerne for indhold rettet til børn og unge. Vi ser det som en stærk tilføjelse til vores egne selvregulerende tiltag for ansvarlig markedsføring af fødevarer”, siger direktør for DI Fødevarer Jakob Lave.

DI Fødevarer og Bryggeriforeningen er sammen med andre interessenter i gang med at

vurdere mulighederne i at oprette en certificering for influenter, der har specifikt fokus på ansvarlig markedsføring af fødevarer. Det skal bidrage til mere sikkerhed om brugen af influenter i markedsføring med særligt fokus på beskyttelsen af børn og unge.

”En certificering af influenter, som ønsker at samarbejde med føde- og drikkevareproducenter, vil i givet fald bygge videre på det prisværdige formål med Influentnævnet, særligt når det gælder beskyttelse af børn og unge mod uhensigtsmæssig markedsføring af varer med et højt indhold af sukker, fedt og salt”, siger Bryggeriforeningens direktør Nick Hækkerup.

 

7. april 2025

07/04/2025/af Charlotte Mundt
Del artiklen på sociale medier
  • Del på Facebook
  • Del på LinkedIn
https://bryggeriforeningen.dk/wp-content/uploads/2025/04/3.png 315 845 Charlotte Mundt https://bryggeriforeningen.dk/wp-content/uploads/2020/04/logo-bryggeriforeningen-black.png Charlotte Mundt2025-04-07 12:24:422025-04-07 12:25:19Fødevarebranchen bakker op om Influentnævnet

Nyeste

  • Øl gennem den danske kulturhistorie
  • Læskedrikreklamenævnet indgår samarbejdsaftale med Forbrugerombudsmanden
  • Så småt behøver det ikke være
  • Alkoholreklamenævnets årsberetning 2024
  • Fødevarebranchen bakker op om Influentnævnet

Kategorier

  • Aktuelt
  • Drikkevarebranchen
  • Drikkevarerbranchen
  • Emballage
  • Forbrug
  • Læskedrik
  • Mad og Øl
  • Marked
  • Miljø
  • Øl
  • Salg og afgifter
  • Samfund
  • Tal
  • Vand
  • Viden

Bryggeriforeningen

Faxehus
Gamle Carlsberg Vej 16
DK-1799 København V

CVR: 4892 3518

T: +45 3033 8511

M: info@bryggeriforeningen.dk

Vilkår og persondatapolitik

Cookiepolitik

Besøg også

Den Skandinaviske Bryggerhøjskole 

Alkoholpartnerskabet

Alkoholreklamenævnet

Læskedrikreklamenævnet

Følg os

Link to: Frygt for lukning af bryggerier stiger Link to: Frygt for lukning af bryggerier stiger Frygt for lukning af bryggerier stigerBryggeri Link to: Alkoholreklamenævnets årsberetning 2024 Link to: Alkoholreklamenævnets årsberetning 2024 Alkoholreklamenævnets årsberetning 2024
Scroll to top Scroll to top Scroll to top